ПЕРСПЕКТИВИ ТА МАЙБУТНЄ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІНДУСТРІЇ ВІДЕО-ІГОР
Ключові слова:
ХМАРНА ТЕХНОЛОГІЯАнотація
Доповідь містить короткий огляд на поточні досягнення та історію розвитку в області хмарного геймінгу, технології що використовуються для забезпечення роботи хмарних сервісів, переваги і недоліки даних технологічних рішень для користувачів, складності в розвитку цього напряму та перспективи і вимоги до сервісів на найближче та віддалене майбутнє.Посилання
P. P. Ray, "An Introduction to Dew Computing: Definition, Concept and Implications," in IEEE Access, vol. 6, pp. 723-737, 2018, doi: 10.1109/ACCESS.2017.2775042.
"Cloud gaming streaming services set to change your game - Latest News | Gadgets Now". Gadget Now. 2019-10-27. Retrieved 2019-10-28.
H. Yadav and B. Annappa, "Adaptive GPU resource scheduling on virtualized servers in cloud gaming," 2017 Conference on Information and Communication Technology (CICT), Gwalior, India, 2017, pp. 1-6, doi: 10.1109/INFOCOMTECH.2017.8340641.
Dobra, Andrei (April 27, 2009). "Crytek Attempted Cloud Gaming Way Before OnLive". Softpedia. Retrieved October 7, 2010.
K. Chen, Y. Chang, H. Hsu, D. Chen, C. Huang and C. Hsu, "On the Quality of Service of Cloud Gaming Systems," in IEEE Transactions on Multimedia, vol. 16, no. 2, pp. 480-495, Feb. 2014, doi: 10.1109/TMM.2013.2291532.
Lee, Kyungmin; Chu, David; Cuervo, Eduardo; Kopf, Johannes; Degtyarev, Yury; Grizan, Sergey; Wolman, Alec; Flinn, Jason (2015). "Outatime: Using Speculation to Enable Low-Latency Continuous Interaction for Mobile Cloud Gaming". Proceedings of the 13th Annual International Conference on Mobile Systems, Applications, and Services - MobiSys '15. Florence, Italy: ACM Press: 151–165. doi:10.1145/2742647.2742656. ISBN 978-1-4503-3494-5. S2CID 612942.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who submit to this conference agree to the following terms:a) Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a Creative Commons Attribution License, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.
b) Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.
c) In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.