ПІДХІД ДО МАРКУВАННЯ ЗОБРАЖЕНЬ

Автор(и)

  • Максим Станіславович Остапенко Інститут телекомунікаційних систем КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна
  • Олена Сергіївна Штогріна Інститут телекомунікаційних систем КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна https://orcid.org/0000-0003-4260-2221

Анотація

Approach to marking images

In this paper propose the method to speed up labeling of the image for creating new datasets. We need datasets for training convolutional neural networks that solve the various task of computer vision for example: image classification, object detection, and localization.

Біографія автора

Олена Сергіївна Штогріна, Інститут телекомунікаційних систем КПІ ім. Ігоря Сікорського

к.т.н.

Посилання

Computer Vision for Human Computer Interaction Karlsruhe Institute of Technology. Sloth [Електронний ресурс] – режим доступу: http://sloth.readthedocs.io/en/latest/, вільний.

Tzu Ta Lin. LabelImg [Електронний ресурс] – режим доступу: https://github.com/tzutalin/labelImg, вільний.

K. He, X. Zhang, S. Ren, and J. Sun, “Deep residual learning for image recognition”, arXiv:1512.03385, 2015.

Joseph Redmon, Santosh Divvala, Ross Girshick, Ali Farhadi, “You Only Look Once: Unified, Real-Time Object Detection”, arXiv:1506.02640, 2015.

Shaoqing Ren, Kaiming He, Ross Girshick, Jian Sun, “Faster R-CNN: Towards Real-Time Object Detection with Region Proposal Networks”, arXiv:1506.01497, 2015.

##submission.downloads##

Як цитувати

Остапенко, М. С., & Штогріна, О. С. (2018). ПІДХІД ДО МАРКУВАННЯ ЗОБРАЖЕНЬ. Збірник матеріалів Міжнародної науково-технічної конференції «ПЕРСПЕКТИВИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ». вилучено із https://conferenc-journal.its.kpi.ua/article/view/131538