ГИБРИДНАЯ АРХИТЕКТУРА ИНФОРМАЦИОННЫХ РЕСУРСОВ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ НА ОСНОВЕ ТЕХНОЛОГИЙ SHAREPOINT И OFFICE365
Анотація
The hybrid infrastructure of information resources of
educational institutions based on SharePoint technologies and Office 365
The work is dedicated to aspects of interactive learning in universities using cloud services. The task of integration of cloud services with existing information and telecommunication infrastructure is considered and the analysis of existing services for selection of the most appropriate service to meet challenges of educational institutions is described.
Посилання
Попов А.Э., Манжула В.Г. Организация интернет обучения студентов специальностей Информационные системы и технологии и Прикладная информатика на основе системы «Moodle» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.infoco.ru/file.php/3/itno-2007/moodle/1.pdf – Электрон. текстовые данные (дата обращения: 26.03.2015).
Online Project Management. Преимущества/недостатки системы дистанционного обучения Moodle – [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.hostedredmine.com/
documents/2256 – Электрон. текстовые данные (дата обращения: 26.03.2015).
Google for Education IT Guide – [Электронный ресурс] – Режим доступа: https://www.google.com/edu/it/ - Электрон. текстовые данные (дата обращения: 26.03.2015).
Д.Н. Барсуков Возможности Microsoft SharePoint как платформы информационно-образовательной среды вуза – [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.iiorao.ru/iio/pages/izdat/ison/publication/ison_2012/num_11_2012/Barsukov.pdf – Электрон. текстовые данные (дата обращения: 26.03.2015).
Active Directory vs. Azure Active Directory – [Электронный ресурс] – Режим доступа: https://technet.microsoft.com/ru-ru/windowsserver/dn850394.aspx – Электрон. текстовые данные (дата обращения: 26.03.2015).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Николай Александрович Алексеев, Роман Михайлович Мазанка, Анатолий Иванович Омельченко, Елена Сергеевна Штогрина
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who submit to this conference agree to the following terms:a) Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a Creative Commons Attribution License, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.
b) Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.
c) In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.