АНАЛІЗ МЕТОДІВ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ СПРИЙНЯТТЯ ПОСЛУГ МУЛЬТИСЕРВІСНИХ МЕРЕЖ
Анотація
using subjective and objective measures of customer satisfaction
In this article briefly reviewed the approach for assessing the quality perception and hers methods estimation.
Посилання
Recommendation ITU-R BS.1387-1. Method for objective measurements of perceived audio quality.
Recommendation ITU-R BT.500-11 Methodology for the subjective assessment of the quality of television pictures.
Recommendation ITU-T J.247 Objective 144 perceptual multimedia video quality measurement in the presence of a full reference.
Савин К.А. Существующие подходы по методам оценки качества услуг – М., 2011. 6. Кобзарь Л. С. Использование параметра качества восприятия в системе IPTV // Наукові записки УНДІЗ. – 2010.
Стрюк О.Ю. Імітаційна модель для визначення сприйняття якості обслуговування абонентів IP-телефонії // О.Ю. Стрюк, Я.В. Янсонс // Математичні машини та системи. –2010. – № 5. – С. 58 – 66.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Анастасія Миколаївна Герлянд, Віктор Кавич Гаттуров
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who submit to this conference agree to the following terms:a) Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a Creative Commons Attribution License, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.
b) Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.
c) In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.